66 thoughts on “Jörg von Frundsberg führt uns an ⚔ [Landsknecht song][+English translation]

  • October 12, 2018 at 5:01 am
    Permalink

    Erster

    Reply
  • October 12, 2018 at 5:07 am
    Permalink

    One of my favorite songs, one that I have memorized and sing myself.

    Reply
  • October 12, 2018 at 5:12 am
    Permalink

    Tralalalalala

    Reply
  • October 12, 2018 at 5:15 am
    Permalink

    Erfüllt mich echt mit Motivation!
    Erinnert an die Phrase '…uns führt der Florian Geyer an' 💪

    Reply
  • October 12, 2018 at 5:26 am
    Permalink

    Breety gud

    Reply
  • October 12, 2018 at 6:22 am
    Permalink

    Pavia😏

    Reply
  • October 12, 2018 at 6:34 am
    Permalink

    I love botho lucas so much. their stuff on spotify is so nice

    Reply
  • October 12, 2018 at 7:10 am
    Permalink

    Very good

    Reply
  • October 12, 2018 at 8:54 am
    Permalink

    So einen Frundsberg bräuchten wir wieder ! … ^^ 🤔

    Reply
  • October 12, 2018 at 10:06 am
    Permalink

    GREAT ! at this battle of Pavia The 5000 men of the lansknechteregiment Schwarze  band in french service led by the Obrist Georg langenmantel  was hacked to pièces by 12000 landsknchete Of Frunsberg  loyal to the empire  !! they were seen as renegade    but their last stand was heroic  they lived as mercenaries and died like  baddass soldier  thanks to them 10 years earlier  King Francois could win against Swiss Reislaufer at Marignano in 1515

    Reply
  • October 12, 2018 at 11:22 am
    Permalink

    Tralalalalalala!

    Reply
  • October 12, 2018 at 12:27 pm
    Permalink

    Lerman vor Pavia! 💪⚔️🇩🇪

    Reply
  • October 12, 2018 at 1:07 pm
    Permalink

    Wie wäre es mit dem des Regiments von der Marwitz?:D

    Reply
  • October 12, 2018 at 2:27 pm
    Permalink

    Possibly the best landsknecht song!

    Reply
  • October 12, 2018 at 7:25 pm
    Permalink

    Oh, wie schön. Schon wieder Heino. Wie gut er doch er singt. 😊😊😁

    Reply
  • October 12, 2018 at 7:52 pm
    Permalink

    Landsknechtslieder ^^

    Reply
  • October 13, 2018 at 3:11 am
    Permalink

    I wish all pop music was landesknecht songs ;_; heino

    Reply
  • October 16, 2018 at 8:07 am
    Permalink

    Kaiser Franz von Frankenland fiel in des Frundsbergs Hand 😏😏

    Reply
  • October 18, 2018 at 6:53 pm
    Permalink

    Heino ist einfach großartig. Schade, aber verständlichm dass er aufhört.

    Reply
  • October 23, 2018 at 3:36 pm
    Permalink

    Die WAR LORDS zu Zeiten des freien Söldnertums der "frummen Landsknecht' " …

    Reply
  • November 2, 2018 at 4:50 am
    Permalink

    To be fair the knights charge with out fear

    Reply
  • November 5, 2018 at 10:12 am
    Permalink

    Wieso ist denn hier Lerman mit "to Arms" übersetzt ? Das heisst soviel wie "Alarm" …in dem anderen Lied hasste es doch auch mit Alarm übersetzt wieso nicht hier?

    Reply
  • November 7, 2018 at 12:39 pm
    Permalink

    An die Leute die sich mit der Zeit auskenne… findet ihr das nicht komisch wie die Landsknechte bei Pavia reagiert haben ?
    Sie hatten keinen Sold gekriegt und standen einer vierfachen Übermacht mit großen Truppenteilen aus Schweizer Reisläufern bestehend gegenüber.
    Die Historiker schreiben das grade die Tatsache das es ihre Schweizer Gegenstücke wahren,die den Ruf hatten die besten zu sein,die Landsknechte bewogen hat in die Schlacht zu ziehen,ohne Sold gegen eine Übermacht…. ABER haben die Landsknechte es nicht gehasst wenn 2 Spießerhaufen aufeinandertrafen ? Das ist doch was sie "schlechter Krieg" nannten… da wo Landsknechte und Reisläufer in Spießerhaufen gegeneinander angetreten sind,hat doch selbst der Sieger immer 80% Tote gehabt,die Verlustrate war dabei sehr sehr hoch…daher halt schlechter Krieg…
    Also wundert es mich das sie ohne Sturmsold,ja ohne Sold überhaupt,gegen die Franzosen angetreten sind….

    Reply
  • November 8, 2018 at 7:35 pm
    Permalink

    Junge, Junge …. wo hast du nur all diesen schönen Lieder her?
    Ich bin froh hier gelandet zu sein!

    Reply
  • November 9, 2018 at 5:52 pm
    Permalink

    Mehr Landsknechtlieder bitte

    Reply
  • November 20, 2018 at 10:17 pm
    Permalink

    Do you know of any Swiss songs besides the National Anthem Dr. Ludwig?
    I'm just wondering that's all.

    Reply
  • November 21, 2018 at 6:55 pm
    Permalink

    Emperor Francis left a dislike

    Reply
  • December 3, 2018 at 5:17 pm
    Permalink

    One thing, Doc: "Schneit" should be "schneidt" and translated as "cuts" rather than "snows". Death is cutting down soldiers with his scythe, no snow involved. 😉

    Reply
  • December 19, 2018 at 4:51 pm
    Permalink

    Schlimm, dass in diesen alten deutschen Liedern die Franzosen als Franken bezeichnet werden. Das irritiert mich, als Franke jedes mal.

    Reply
  • December 24, 2018 at 3:22 pm
    Permalink

    You know thanks to you I actually got an album of the botho Lukas chor

    Reply
  • December 30, 2018 at 7:28 pm
    Permalink

    Fiel in des Frundsbergs Hand,
    würde ich eher mich "was killd at the hand of Frundsbergs" übersetzen.
    Es sei den er wurde von ihm gefangen genommen (ich weis nicht auf welche Schlacht das Lied anspielt) dan währe ihre Übersetzung angebracht.

    Zum Schluß noch etwas was ich ihnen schon länger einmal schreiben wollte:
    Auch wen ich von meiner Politischen Einstellung her eher auf der linken Seite des Politischenspektrums einzuordnen bin und viele der Lieder die sie auf ihrem Kanal hochladen patriotische oder Soldaten Lieder sind finde ich es gut das sie deutsches Liedgut aus allen Epochen frei verfügbar und einfach zu finden machen.
    Ein Kritikpunkt den ich jedoch habe, ist das sie bei manchen Liedern hintergrund Bilder verwenden die das 3.Reich und die Wehrmacht verherrlichen, auch wen die Lieder zwar von diesen verwendet, jedoch bereits vor der Machterkreifung-und festigung der NSDAP komponiert wurden.

    Reply
  • January 12, 2019 at 3:26 pm
    Permalink

    Ich weiß, ich wiederhole mich. Aber dieser Kanal ist voller Schätze.

    Reply
  • January 16, 2019 at 7:44 pm
    Permalink

    I come from "Frankenland".

    Reply
  • January 23, 2019 at 5:10 am
    Permalink

    I'm no expert in German, (native english speaker), but would a better translation for "heisse wie schneit der tod" be something like "how hot the dead fall" literally "how hot the dead snow" like how intense it is how everyone is dying? any thoughts from those with better German?

    Reply
  • January 30, 2019 at 5:57 am
    Permalink

    Bad Ass!

    Reply
  • February 7, 2019 at 3:34 pm
    Permalink

    Actually i live near Pavia

    Reply
  • February 17, 2019 at 11:14 pm
    Permalink

    German landsknechts were pigs, raping and pillaging wherever they went. The swiss, however, were much better soldiers at the time and much more disciplined.

    Reply
  • February 19, 2019 at 2:44 pm
    Permalink

    Thankyou Dr. Ludwig. Keep history alive.

    Reply
  • February 20, 2019 at 6:43 am
    Permalink

    Tra la la la Trolo lo lo lo

    Reply
  • February 23, 2019 at 12:12 pm
    Permalink

    Frankenland isn't France. It's Franconia – the northern part of Bavaria. France is Frankreich.

    Reply
  • March 1, 2019 at 9:22 pm
    Permalink

    https://www.youtube.com/watch?v=6mxCiIXRaWY

    Reply
  • March 5, 2019 at 2:15 am
    Permalink

    The main guy in this sounds exactly like the German singing in Wolfenstein: The New Order's version of "House of the Rising Sun"

    Reply
  • March 5, 2019 at 8:26 pm
    Permalink

    Sensationell!!!

    Reply
  • March 8, 2019 at 8:55 pm
    Permalink

    Das gut meine kameraden!!!

    Reply
  • March 20, 2019 at 2:29 pm
    Permalink

    Превосходно! Подписался на чудесный канал!

    Reply
  • March 20, 2019 at 8:26 pm
    Permalink

    der Jörg……

    Reply
  • March 22, 2019 at 3:54 pm
    Permalink

    War mit "Heissa wie schneit der Tod" nicht eher gemeint "wie schneidet der Tod"? Du weisst schon, der "Schnitter Tod" mit seiner Sense. Darum waren die Blumen alle rot.

    Reply
  • March 27, 2019 at 9:36 pm
    Permalink

    Dr Ludwig Keep uploading quality musik. Ich mag deine Videos.

    Reply
  • April 1, 2019 at 9:33 am
    Permalink

    Let's give em a taste of imperial pike and shot!!

    Reply
  • April 1, 2019 at 8:55 pm
    Permalink

    Respekt aus Amerika.

    Reply
  • May 8, 2019 at 6:08 am
    Permalink

    Francis was actually captured by a spanish regiment >_>

    Reply
  • May 11, 2019 at 8:01 pm
    Permalink

    This song has a strong Spanish element to it

    Reply
  • May 30, 2019 at 9:39 am
    Permalink

    Again, I didn't know Modern German was so different from Renaissance German. Here it says Gorg at the beginning where in Modern German ( I think) you'd say Iorg. Correct me if I'm wrong, I'm not a speaker of German.

    Reply
  • June 3, 2019 at 3:30 pm
    Permalink

    Lerman vor Pavia?

    Reply
  • June 5, 2019 at 6:47 pm
    Permalink

    "J'ai tout perdu fors l'honneur" dit l'élégant Roy François.
    "Ich habe alles außer der Ehre verloren" sagte der elegante könig Franz.

    Reply
  • June 7, 2019 at 1:17 pm
    Permalink

    Lerman vor Pavia

    Reply
  • June 10, 2019 at 10:09 pm
    Permalink

    Respekt Frundsberg froom Brazil!

    Reply
  • June 17, 2019 at 8:40 pm
    Permalink

    This is honestly better than heavy metal

    Reply
  • June 19, 2019 at 2:31 am
    Permalink

    landsknecht dis track

    Reply
  • June 20, 2019 at 3:28 pm
    Permalink

    anyone know where i can find this album (or collection)?

    Reply
  • June 21, 2019 at 3:18 pm
    Permalink

    This is wonderful! It gets me into a fever! 🙂

    Reply
  • June 21, 2019 at 3:57 pm
    Permalink

    Respect from Haubsburg Spain!

    Reply
  • July 1, 2019 at 10:19 pm
    Permalink

    That's right man. It's the JÖRG VON FRUNDSBERG

    Reply
  • July 8, 2019 at 10:11 am
    Permalink

    Прекрасен немецкий язык: мечтаю объясниться в любви своей девушке; скажите, почему она всегда держит строй?

    Reply
  • July 25, 2019 at 1:41 pm
    Permalink

    France= Frankreich Frankonia= Frankenland…

    Reply